![]() | Prof. Christopher Robert Cheeseman Professor of Materials Resources Engineering Imperial College London Centre for Environmental Control and Waste Management Department of Civil and environmental Engineering 370 Besucher auf diesem Profil |
Sprachkompetenz: |
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Nationalität: | English |
Schwerpunkte: | 1. Sustainable innovative lightweight expanded clay-glass ('SILEC-G') 2. Manufactured mineral absorbents (MMA) |
Aktuelle Tätigkeit: | Professor für Materials Resources Engineering, Imperial College London |
Ausbildung: | BSc Materials Science and Physics, University of Warwick, 1980 DPhil, High temperature properties of ceramics, University of Oxford, 1984 |
Mitgliedschaften: | Mitglied des Chartered Institute of Wastes Management CIWM (2002) Mitglied des Institute of Materials, Minerals and Mining MIMMM (1989) |
Fachbeiträge: | WTERT-U.K.: Public perception and Reaction of WTERT-U.K. (10/2010) BUILDING RECYCLING RATES THROUGH THE INFORMAL SECTOR (10/2007) EARLY 19TH CENTURY LONDON DUSTYARDS: A CASE STUDY IN CLOSED-LOOP RESOURCE EFFICIENCY (10/2007) |
Rechtliche und praktische Unsicherheiten bei der Durchführung des europäischen Klimaanpassungsrechts durch das Bundes- Klimaanpassungsgesetz (KAnG)
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
In the context of the European Climate Law (EU) 2021/1119), the Governance Regulation (EU) 2018/1999 and the Nature Restoration Regulation (EU) 2024/1991, the KAnG came into force on July 1, 2024.
Transformatives Klimarecht: Raum, Zeit, Gesellschaft
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
This article contends that climate law should be conceived as inherently transformative in a double sense. The law not only guides the necessary transformation of economy and society, but is itself undergoing transformation.
Maßnahmen zur Klimaanpassung sächsischer Talsperren
© Springer Vieweg | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH (5/2025)
Die Landestalsperrenverwaltung des Freistaates Sachsen (LTV) betreibt aktuell insgesamt 87 Stauanlagen, darunter 25 Trinkwassertalsperren. Der Stauanlagenbestand ist historisch gewachsen und wurde für unterschiedliche Zwecke errichtet.