Regelungsbefugnisse der Raumordnung und Bindungswirkungen raumordnerischer Festlegungen für die Fachplanung
In addition to the various sectoral spatial plannings ('Fachplanungenâ€), German spatial planning law also recognises the 'Raumordnung†as an integrated spatial planning, which is to combine and coordinate the manifold spatial requirements. This juxtaposition of planning authorities and planning instruments with different objectives raises the question as to what extent the integrated spatial planning can determine the sectoral one substantially and what binding effects emanate from the integrated planning for the sectoral one.
Copyright: | © Lexxion Verlagsgesellschaft mbH |
Quelle: | Eurup 04/2017 (November 2017) |
Seiten: | 16 |
Preis: | € 32,00 |
Autor: | Boas Kümper |
Diesen Fachartikel kaufen... (nach Kauf erscheint Ihr Warenkorb oben links) | |
Artikel weiterempfehlen | |
Artikel nach Login kommentieren |
Rechtliche und praktische Unsicherheiten bei der Durchführung des europäischen Klimaanpassungsrechts durch das Bundes- Klimaanpassungsgesetz (KAnG)
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
In the context of the European Climate Law (EU) 2021/1119), the Governance Regulation (EU) 2018/1999 and the Nature Restoration Regulation (EU) 2024/1991, the KAnG came into force on July 1, 2024.
Transformatives Klimarecht: Raum, Zeit, Gesellschaft
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
This article contends that climate law should be conceived as inherently transformative in a double sense. The law not only guides the necessary transformation of economy and society, but is itself undergoing transformation.
Maßnahmen zur Klimaanpassung sächsischer Talsperren
© Springer Vieweg | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH (5/2025)
Die Landestalsperrenverwaltung des Freistaates Sachsen (LTV) betreibt aktuell insgesamt 87 Stauanlagen, darunter 25 Trinkwassertalsperren. Der Stauanlagenbestand ist historisch gewachsen und wurde für unterschiedliche Zwecke errichtet.