Eine Untersuchung aus Anlass aktueller Gesetzesänderungen im Recht der Windenergieanlagen
For over two decades, German policy makers have been driving a nationwide energy transition policy. Yet even as the country sees a massive surge in the use of renewables, particularly wind power, critics of these selfsame efforts have also grown more vocal, even among policy makers. Whether to protect the German countryside and its wildlife or to garner support amongst the public, new trends to ban the construction of wind energy plants in specific areas have emerged. Naturally, these types of legal and regulatory changes can undermine investors' confidence in the law. This paper deals with key date regulations and their constitutional requirements as a mechanism to not only protect the legitimate expectations of investors, but also to ensure the effective implementation of new regulations.
Copyright: | © Lexxion Verlagsgesellschaft mbH |
Quelle: | EurUp 01/2018 (Februar 2018) |
Seiten: | 13 |
Preis: | € 32,00 |
Autor: | Prof. Dr. iur. Wolfgang Kahl |
Diesen Fachartikel kaufen... (nach Kauf erscheint Ihr Warenkorb oben links) | |
Artikel weiterempfehlen | |
Artikel nach Login kommentieren |
Rechtliche und praktische Unsicherheiten bei der Durchführung des europäischen Klimaanpassungsrechts durch das Bundes- Klimaanpassungsgesetz (KAnG)
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
In the context of the European Climate Law (EU) 2021/1119), the Governance Regulation (EU) 2018/1999 and the Nature Restoration Regulation (EU) 2024/1991, the KAnG came into force on July 1, 2024.
Transformatives Klimarecht: Raum, Zeit, Gesellschaft
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
This article contends that climate law should be conceived as inherently transformative in a double sense. The law not only guides the necessary transformation of economy and society, but is itself undergoing transformation.
Maßnahmen zur Klimaanpassung sächsischer Talsperren
© Springer Vieweg | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH (5/2025)
Die Landestalsperrenverwaltung des Freistaates Sachsen (LTV) betreibt aktuell insgesamt 87 Stauanlagen, darunter 25 Trinkwassertalsperren. Der Stauanlagenbestand ist historisch gewachsen und wurde für unterschiedliche Zwecke errichtet.