The changing frame conditions in waste management caused the ZAK as operator of one of the first plants with mechanical biological residual waste treatment - grown from single units - to look for solutions dealing with increasing specific costs at a simultaneous preservation of values and the fulfilment of social and ecological standards. An alternative to a possible shutdown or an unchanged continuance of the status quo appeared to be a good chance for an alternative use of the network of plants into biological biowaste treatment plant in the frame of an inter-communal cooperation project with cluster formation in waste management. During the realisation existing plants were for the second time subject to a conversion of use type and hereby the waste management centre sharpens its profile of a competence centre for biomass.
Copyright: | © Arbeitsgemeinschaft Stoffspezifische Abfallbehandlung ASA e.V. |
Quelle: | 9. Recyclingtage 2012 (September 2012) |
Seiten: | 13 |
Preis: | € 6,50 |
Autor: | Dipl.-Ing. Jan B. Deubig |
Diesen Fachartikel kaufen... (nach Kauf erscheint Ihr Warenkorb oben links) | |
Artikel weiterempfehlen | |
Artikel nach Login kommentieren |
Rechtliche und praktische Unsicherheiten bei der Durchführung des europäischen Klimaanpassungsrechts durch das Bundes- Klimaanpassungsgesetz (KAnG)
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
In the context of the European Climate Law (EU) 2021/1119), the Governance Regulation (EU) 2018/1999 and the Nature Restoration Regulation (EU) 2024/1991, the KAnG came into force on July 1, 2024.
Transformatives Klimarecht: Raum, Zeit, Gesellschaft
© Lexxion Verlagsgesellschaft mbH (6/2025)
This article contends that climate law should be conceived as inherently transformative in a double sense. The law not only guides the necessary transformation of economy and society, but is itself undergoing transformation.
Maßnahmen zur Klimaanpassung sächsischer Talsperren
© Springer Vieweg | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH (5/2025)
Die Landestalsperrenverwaltung des Freistaates Sachsen (LTV) betreibt aktuell insgesamt 87 Stauanlagen, darunter 25 Trinkwassertalsperren. Der Stauanlagenbestand ist historisch gewachsen und wurde für unterschiedliche Zwecke errichtet.